Otvoreno pismo Željku Mitroviću, vlasniku RTV Pink

Ukoliko ste ovih dana pratili TV Pink, sigurno se primetili otvoreni sukob vlasnika RTV Pink Željka Mitrovića i gradonačelnika Beograda/vlasnika Direct Media-e Dragana Đilasa. Ne znam kako je sve počelo, tek ono što mi ubedljivo upada u oči jeste teška medijska manipulacija koju vrši Željko Mitrović. Zato sam sastavio jedno kratko pisamce mom omiljenom medijskom magnatu koji je, kako on to nerado voli da pomene nekoliko puta za redom, "monopolizovao medijsko tržište Srbije".


Dragi Željko,

Pre svega, nemoj mi zameriti što sam sa tobom na TI. To je samo zato što je tvoja TV stanica prisutna u mom domu godinama. Naročito u poslednjih mesec i po dana kada si, kako sam voliš da istakneš, monopolizovao kablovske operatere u Srbiji. Nemoj mi zameriti na prisnosti koju osećam prema tebi i tvom čedu (RTV Pink).

Čujem ovih dana imaš neki sukob sa Đilasom. I to baš gadan! Žao mi je što je do toga došlo. Čujem i da želiš da razotkriješ sve njegove brljotine i mahinacije koje je prethodnih godina činio.


Sve je to lepo, "dragi moj". Drago nam je i cenimo to što se boriš protiv kriminala. Mi te zbog toga pohvaljujemo i podržavamo. Samo, nije mi jasno zašto te Đilasove brljotine nisi razotkrivao pre sukoba sa njim odn. Direct Media-om? Znaš, ovako ispada da ti tu priču pokrećeš samo zato što ste se pokačili. Nekako, stičem utisak da, u slučaju da do vašeg sukoba nije došlo, da Pink ne bi o tome izveštavao. A ne bi izveštavao sve dok od ćutanja imaš neku korist. I zato ti nisi objektivan. I zato ti nisi medij za primer. I zato zloupotrebljavaš svoj medij - za svoju ličnu korist. 

Prateći vaš sukob, moram da priznam da mi obojica delujete kao deca koja se posvađaju oko lego-kockica i onda zovu mamu ili tatu (dobro, u ovom slučaju javnost) da proceni ko je u pravu.  

Hvala ti na tome što ukazuješ na licemerje gdina Đilasa. Mi to, kao građani, cenimo. Ali isto tako bismo cenili da tu etiketu okačiš i sebi na vrat. Jer, ako znaš godinama da je neko nešto loše uradio, presavij papir pa podnesi tužbu, pa kad se ispostavi da si u pravu a ti likuj koliko hoćeš. Pored ovoga sa Đilasom, navešću i famozni primer tvoje jahte koju su zaplenili državni organi Republike Hrvatske. Tada si osipao drvlje i kamenje protiv Hrvatske, pozivao na bojkot hrvatskih proizvoda i šta sve ne, a prvi si pevače iz Hrvatske "uvezao" na našu muzičku scenu. Nemam ništa protiv Hrvatske ili Hrvata, samo govorim koliko si i sam licemeran. Tako da, ako želiš da treniraš čistunstvo, kreni od sebe. 

Ah, da! Hvala ti što kršiš medijsku etiku potčinjavajući uticajan medij ličnom prepucavanju i srozavanju svoje, inače, srozane TV stanice. I lepo je to što NUNS-u imputiraš razne stvari a ne vidiš na šta su ti oni skrenuli pažnju. Nisu oni na Đilasovoj strani već žele da ti kažu da, ako si ozbiljan i iskren u nameri da Đilasa raskrinkaš, onda je trebalo da istražuješ njegove brljotine mnogo ranije (tekst saopštenja ovde). Ali, ti ili to ne želiš da priznaš ili okrećeš stvari u svoju korist što opet dokazuje tvoje licemerje. Umesto što menjaš teze, potrudi se da od svoje TV stanice napraviš kvalitetnu stanicu a ne stanicu na koju, zarad gledanosti, dozvoljavaš da se ljudi međusobno ponižavaju, vređaju na najniži mogući način, napadaju. Pošto već prikazuješ najintimnije detalje iz života ljudi koristeći njihovu tešku materijalnu situaciju (Trenutak Istine, DNK, Gavrilovići, Slaži ako smeš...) i time ih javno ponižavaš, da li to znači da će jednog dana na red doći i reality show u kome će se prikazivati "gubljenje nevinosti" pred kamerama

Iskreno,
Predrag XOXO

P.S. Ne pišem ovo jer podržavam Đilasa već zato što mislim da žešće kršiš medijsku etiku. Čisto da ne bude zamene teze.

Sviđa ti se tekst? Podeli ga sa onima koje voliš!

Ko je Predrag Popović?

Moderni don Kihot. Zalaže se da pamet, sposobnost, kreativnost i društveni aktivizam budu mainstream. Bloguje o ovim temama.
Optimista.
Piše. Stvara. U stvari, izmišlja. Priče, uglavnom, u kojima misli, snove i ideje pretvara u reči.

6 komentar(a):

  1. Meni se javlja još jedno pitanje, tj dva.

    1. Ako je Mitrović za sve ovo znao već neko vreme, zašto je SAD čekao da sve ovo u vezi Đilasa iznese u javnost? Nego kad dođe do ličnog konflikta, opali iz svog oružja...

    2. Da li to takođe znači da, da do konflikta nije ni došlo, da li bi u stvari Mitrović I DALJE i koliko ćutao o onome što zna o Đilasu? I da li se to može smatrati prikrivanjem dokaza?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upravo je to i moja poenta - zašto je ćutao svo vreme? Zašto svoja saznanja o mahinacijama nije podelio ranije sa javnošću ili, pak, sa nadležnim organima?

      Delete
  2. KRIMI RAD - kad na Željka neko krene,
    KRIMI RAD - Đilase, napao si mene... :)

    ReplyDelete
  3. Dragi kolega, pozdrav od anonimne koleginice sa tvog fakulteta. Najpre, pohvale za tekst koji upravo procitah - interesantno glediste, dobra poenta, prilicno "zagrebano ispod povrsine" - ukratko, sve pohvale. Sto se licno mene tice, a sto je i razlog mog postavljanja komentara: ne slazem se sa tobom da je licemerje Zeljka Mitrovica kljucna stvar i najveci problem u celom ovom cirkusu - zasto nisi napisao pismo Djilasu ?
    Ja, kao gradjanin, do koga i inace, kao i do svih drugih, retko dolaze bilo kakve istine o zloupotrebi polozaja, malverzacije, lazi i prevare raznih "tajkuna", uopste ne smatram bitnim sta je uzrok otkrivanja istine i kako je do toga doslo, vec me zanima sama istina, koja mi je uvek dragocena (kao sto je dragoceno i korisno saznanje o stetnosti mleka, sto ne bismo ni saznali da se neko nije "naljutio na nekoga" i obelodanio!), tako da, iskoristimo ponudjene nam informacije i pokusajmo da ucinimo nesto povodom toga - "poklonu se u zube ne gleda". ;)
    Nije Zeljko Mitrovic neko ciju cast treba braniti/napadati, vec njegova cast i "velicina", kao ni to da li je i koliko iskren, nisu predmet ovih razgovora i ovog problema, koji je, sam po sebi, mnogo dublji.
    Takodje, mala zamerka i sto se teksta tice, rec "zesci" nije bas "literalna" :)
    Veliki pozdrav od koleginice, nastavicu da pratim tvoj blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Elizabeta,
      Razlog zašto sam napisao pismo Željku Mitroviću je to što je juče dao intervju svojoj televiziji gde je optuživao Đilasa i postavio mu tri pitanja (koja se, otprilike, svode na isto - da li je zloupotrebio svoj položaj žrtvujući doktore za koje je, prema navodima Mitrovića, znao da su nevini). To je bio povod. A uzrok je u tome što, kao što sam naveo u tekstu, mislim da krši medijsku etiku. Mislim da je interes javnosti potčinio svom ličnom interesu. To temeljim na činjenici da je i ranije pokretao jake medijske kampanje onda kada je njegov ličan interes ugrožen. Na primeru Hrvatske možemo videti da je nakon zaplene njegovog broda pokrenuo jaku medijsku kampanju protiv firmi iz te države. Ne znam da li se i koliko sećaš, tek svakog dana su se u Nacionalnom dnevniku prikazivali prilozi o tome kako je hrvatska roba kvarna, puna bubašvaba, kako su hrvatski ugostitelji neprijatni prema ljudima iz Srbije itd. I iako je interes javnosti da zna za ovo, simptomatično mi je što se to (otkrivanje mahinacija) dešava nekako uvek onda kada je njegov ličan interes ugrožen (jahta ili novac u ovom slučaju ili možda nešto drugo). Nije problem u tome što on o tome govori već trenutak kada odlučuje da o tome govori.
      Ja iskreno nemam ništa protiv da se mahinacije rasvetle. Ali nije u redu da te priče pokreće onda kada on lično ima problem sa nekim/nečim. Ako si dosledan i želiš da javnost zna za nešto loše što se radi, neka pokrene te priče i ranije a ne baš kad to njemu odgovara.
      Meni je drago da ti, kao građanin (i pravnik/ca) želiš da se otkriju malverzacije. Želim i ja! I tu se slažemo.
      Razlog zašto sam se odlučio da pišem upravo Mitroviću je to što već danima zloupotrebljava svoj medij kome je data nacionalna frekvencija (a koja je opet javno dobro te treba služiti javnom a ne privatnom dobru). I ne samo to, on je o svojim problemima sa Đilasom govorio na Pinku 2, Pinku 3 (koji pretenduje da bude Pink News).
      Što se tiče Đilasa, njemu nisam pisao otvoreno jer u ovom slučaju nije on taj koji tu bitku vodi. Koliko sam propratio medije, on se tim povodom nigde nije oglašavao (ili možda ne pratim taj medij). Ako grešim, slobodno mi prosledi link sa njegovom reakcijom.
      Ja nisam nikada rekao da je Đilas čist kao suza niti pak da je radio nešto protivzakonito. Ja to ne mogu da tvrdim jer nisam upućen u te zakulisne stvari. Ono protiv čega sam se pobunio je kršenje medijske etike od strane Pinka. Između ostalog i zbog onoga što ta televizija dopušta sebi iako je nekoliko puta bila od strane RRA sankcionisana.
      Kao medij koji pokriva celu Srbiju (emisiono i kablovski) ali i zbog svoje gledanosti, Pink treba da bude svestan svoje odgovornosti prema sebi. Ako jedan njihov kanal pretenduje da bude news kanal poput CNN-a, Al Jazeere, BBC-a (koji je moj lični uzor po pitanju novinarstva), onda treba da se ponaša u skladu sa svojim položajem, namerom i željom. News kanal treba da bude izbalansiran i neutralan. Verujem da se i ti slažeš u tome. :)
      Za kraj, hvala ti puno što si pronašla vreme da pročitaš tekst. Naročito sada kada su ispitni rokovi u punom jeku. I drago mi je što ćeš nastaviti i dalje da pratiš ono što budem pisao i objavljivao. Ako ti neki tekst bude posebno interesantan, slobodno ostavi neki komentar - bilo na Bloggeru bilo na Fejsu. Slobodno podeli sa svojim prijateljima tekstove i prosleđuj ih onima koji su zainteresovani za tu konretnu temu.
      Pozdrav! :)
      P.S. Hvala na komentaru za reč "žešći". Nekako se trudim da mi tekstovi ne budu previše ozbiljni i "četvrtasti". Pokušavam da doprem do mlađih ljudi. :)

      Delete
    2. Zaboravih da kažem da blog možeš pratiti tako što ćeš se pretplatiti na blog preko RSS-a ili tako što ćeš u prazno polje ispod naslova "Pratite putem e-maila" upisati svoju e-mail adresu. Ako se odlučiš za ovu drugu varijantu, čim bude objavljen neki novi post, u tvoje sanduče će stići mail sa kratkim insertom iz najnovijeg posta.

      Pozdrav! :)

      Delete